Peste 200.000 de elevi de clasa a VIII-a au avut de făcut, astăzi, compuneri pe baza unor texte la prima vedere, în cadrul primei probe a evaluării naţionale, cea de limba şi literatura română. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
O compunere de maximum zece rânduri în care să se explice titlul poeziei „Seară pe ape”, a lui Ion Pillat, şi alta, cu cinci rânduri mai mare, despre utilizarea aparatului foto „ca mijloc de a înfăţişa peisajul preferat”.
În asta a constat, astăzi, „greul” probei de limba şi literatura română din cadrul evaluării na ţionale de la clasa a VIII-a.
Cum să faci poze bune, probă de examen
Atât elevii, cât şi profesorii de specialitate nu s-au plâns de dificultatea subiectelor, ci de faptul că acestea au avut o formulare „cam pretenţioasă”.
„Elevii spuneau că enunţurile sunt generale şi neclare. Mie mi s-au părut însă complicat formulate”, a explicat un dascăl de română din Capitală.
Dincolo de enunţurile alambicate, evaluarea de astăzi pare să fi fost axată pe modul în care poţi obţine fotografii bune. Astfel, după redactarea compunerii de 15 rânduri pe marginea articolului din „Terra Magazin”, intitulat „În vacanţă cu aparatul foto”, elevilor li s-a cerut să numească titlul textului şi două dintre elementele care condiţionează obţi nerea de fotografii de peisaj reuşite.
„Oricum, bine că am aflat că se dau subiecte cu texte la prima vedere, pentru că profesoara le preda în continuare texte din manual şi-i obliga să înveţe pe de rost comentarii”, răsuflă uşurată o mamă care şi-a trimis fetiţa la meditaţii pentru a trece cu bine prima probă a evaluării naţionale.
Cea de-a doua probă, de matematică, se va desfăşura peste o săptămână.
Puteţi citi aici primul şi cel de-al doilea subiect de care au avut parte elevii de clasa a VIII-a în cadrul evaluării naţional