Cu 38 de restaurante, reteaua KFC a avut in primul trimestru vanzari de 9,6 mil. euro, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2009.
Reteaua de restaurante de tip fast-food KFC (Kentucky Fried Chicken), operata din 1996 in sistem de franciza de compania US Food Network, este in discutii pentru 8-10 unitati noi, dupa ce anul trecut a adoptat cea mai agresiva strategie de extindere pe piata restaurantelor, cu sase unitati noi.
"Vom anunta pozitionarea noilor unitati dupa finalizarea contractelor. Unele dintre acestea poate nu se vor finaliza pozitiv si nu excludem inceperea unor negocieri noi pentru altele. Nu avem un buget fix anual. Luam deciziile in functie de capacitatea noastra organizatorica si operationala de extindere, pentru care avem insa sustinere financiara", a declarat Carmen Lupulet, director de marketing al KFC.
La o investitie medie de 600.000 de euro per restaurant, bugetul de extindere s-ar putea ridica la circa sase milioane de euro. Anul trecut, KFC a alocat patru milioane de euro in dezvoltare si a creat peste 200 de locuri de munca.
In primul trimestru al acestui an, afacerile KFC au crescut, calculat in lei, cu 11,5% fata de aceeasi perioada a lui 2009, de la 35,5 mil. lei (8,4 mil. euro) la 39,6 mil. lei (9,6 mil. euro), ceea ce inseamna in euro o evolutie de 14%.
"Este o crestere intre 3% si 7 % daca ne uitam la restaurantele care erau si anul trecut functionale. Restul se datoreaza celor nou deschise. Acum avem 38 de unitati, iar in mai 2009 aveam 32", spune Lupulet.
Daca in primele doua luni compania a resimtit o usoara scadere a numarului de tranzactii, din martie trendul a fost pozitiv, mai ales datorita ofertelor din restaurante, una din acestea fiind meniul la 10 lei. Potrivit informatiilor anterioare ale companiei, intr-o unitate KFC din Bucuresti sunt in medie 700 de tranzactii zilnic.
Ch