La concursul de electromobile tinerii inventivi au fost mai buni decât germanii şi slovacii. Prototipul construit de studenţii Universităţii Oradea este acţionat cu şase acumulatori ai unor maşini de găurit şi se deplasează cu 45 km/h.
Unii ar spune că este maşina viitorului. Cei care au văzut-o în mişcare însă şi-au dat seama că este bine ancorată în prezent. Prototipul prezentat de echipajul Universităţii Oradea la concursul de electromobile de la Miskolc, Ungaria, este acţionat cu acumulatorii unor maşini de găurit.
„Prototipul este acţionat cu curent continuu. Ideea concursului a fost să se găsească soluţii ca să circulăm cu şase maşini de găurit de 18 volţi, 1,5 amperi pe oră, să se poate deplasa o persoană în condiţii de concurs”, a spus profesorul Dinu Fodor, coordonatorul echipajului. Construirea electromobilului nu a fost o treabă uşoară. „De trei luni lucrăm la acest proiect. El presupune răbdare multă, migală şi sacrificiu”, a spus Olivian Sabou, unul dintre membrii echipajului.
Pregătesc o altă maşină
Studenţii orădeni au ocupat locul I la manşa unu, o etapă eliminatorie. „Proba a presupus demaraj pe 50 de metri şi frânare pe o distanţă de 7 metri. În plus, prototipul trebuia să se deplaseze cu viteza de 25 kilometri pe oră”, a precizat Fodor. Orădenii au surclasat echipajul din Germania, sponsorizat de Mercedes şi cel din Cehia, susţinut de Skoda.
Probele din concurs au presupus demaraj pe o distanţă de 100 de metri şi parcurgerea a 1,4 kilometri. „Nu aveam emoţii. Testasem prototipul şi înainte de concurs şi mergea perfect. Am fost însă copleşit de multitudinea de soluţii propuse şi inventivitate”, a spus Vlad Maghiar, membru al echipajului orădean.
Studenţii orădeni lucrează acum la un nou prototip care va fi prezentat, peste două săptămâni, la un concurs de pneumobile de la Eger, Ungaria. „În acest caz, prototip