Ancheta în cazul şlepului scufundat, aseară, în Cazanele Mici din Clisura Dunării a început astăzi. Cercetările sunt efectuate de Căpitănia Kladovo din Serbia, întrucât incidentul a avut loc pe malul drept al fluviului, respectiv pe malul sârbesc.
Barja făcea parte dintr-un convoi format din opt unităţi ale împingătorului Mercur 307, proprietatea lui Navrom Galaţi. Era încărcată cu aproape 1000 tone de porumb, venea din Ungaria şi mergea la Constanţa. Din cauze încă necunoscute, la kilometrul fluvial 968, şlepul s-a desprins din legătura convoiului, a pornit în derivă şi a eşuat cu pupa pe malul sârbesc, în zona Cazanelor Mici din Clisura Dunării.
Ca o primă măsură, autorităţile au trimis nava de manevră şi siguranţă pe Portul Orşova, remorcherul Brateş cu şlepul 998, gol, luând în calcul transbordarea mărfii. Echipajul de pe împingătorul Mercur 307 a verificat magazia de marfă nr. 3 şi 4, constatând că magazia nr. 4 este complet inundată.
De asemenea, Căpitănia Portului Orşova şi Oficiul de Căpitănie Moldova Veche au emis Aviz către navigatori, atenţionând toate navele din zonă să navigheze cu atenţie deosebită şi să nu producă valuri.
Din păcate, încercările marinarilor de salva şlepul şi încărcătura au eşuat, astfel că barja s-a scufundat total, duminică seară, în jurul orei 21,10, adâncimea apei în zonă fiind de circa 20 metri.
Semnalat de poliţiştii de frontieră, incidentul s-a produs într-un loc în care curenţii sunt foarte puternici. Localnicii spun că nu e pentru prima dată când au loc evenimente navale în zonă.
Ancheta în acest caz a început astăzi. Pentru că incidentul naval s-a produs pe malul sârbesc, cercetările sunt efectuate de reprezentanţii Căpităniei Kladovo. Ei sunt deja la faţa locului, împreună cu reprezentanţii armatorului român.