Preţul unui bilet RATB ar putea fi de peste 2,6 lei dacă ar fi eliminate toate subvenţiile acordate pentru transportul în comun din Capitală, spun surse municipale citate de NewsIn.
Viceprimarul Mircea Raicu declarase luni că preţul unei călătorii cu mijloacele de transport în comun ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar trebui să crească de la 1,3 la 1,5 lei până la 15 mai. Astfel după scumpirea biletelor preţul abonamentelor ar fi: o linie - 45 de lei; două linii - 50 de lei; toate liniile 60 de lei.
Raicu a precizat că mărirea preţului unui bilet ar trebui însoţită şi de reducerea subvenţiilor pentru unele categorii de populaţie, dând exemplul pensionarilor cu venituri mari şi al angajaţilor administraţiilor publice locale.
"Nu este normal ca un pensionar cu venit de 15 milioane de lei să primească subvenţia 100%, în timp ce, de exemplu, un medic stagiar care ia un salariu de 6 milioane să plătească biletul întreg", a spus Raicu.
Viceprimarul a mai spus că data de 15 mai nu este aleasă întâmplător şi că dacă nu se va apela la creşterea preţului şi la reducerea subvenţiilor până la acea dată, există riscul ca RATB-ul să folosească din fondurile destinate investiţiilor pentru a-şi acoperi pierderile.
Raicu a precizat că încă de la adoptarea bugetului exista un minus de 55 milioane de lei în bugetul RATB pentru acoperirea subvenţiilor de anul acesta.
Surse municipale au declarat pentru NewsIn că RATB a înaintat încă din septembrie 2009 o cerere către Consiliul General privind creşterea preţului biletelor de la 1,3 la 1,5 lei, urmând ca şi preţul abonamentelor să aibă o creştere echivalentă procentual. Conform reprezentanţilor RATB, bugetul actual le ajunge doar până la sfârşitul lunii august.
Potrivit bugetului municipalităţii pentru anul 2010, bugetul RATB scade de la 748 milioane lei în 2009 la 518 milioane anul