Tnuva Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria laptelui, si-a schimbat strategia de business – daca pana acum focusul cadea pe castigarea de cota de piata, in prezent atentia companiei se indreapta in special spre generarea de profit, spune intr-un interviu acordat Wall-Street Shmulik Porre, presedinte si CEO al producatorului de lactate.
Primele efecte ale crizei financiare au aparut in martie 2009, cand Tnuva Romania era in plina expansiune, strategia companiei fiind axata pe castigarea de cota de piata. Ulterior, focusul a cazut pe profit, in detrimentul cotei de piata, care a scazut de la 7-8% la 5-6% in prezent. In plus, producatorul a delistat 20 de SKU-uri (Stock Keeping Unit), in prezent avand 40 de produse in portofoliu.
“Si primele luni ale acestui an au aratat ca 2010 va fi in continuare dificil. Putem observa ca piata este in criza, oamenii se rezuma doar la lucrurile de care au stricta nevoie. Chiar si produsele traditionale, precum smantana, inregistreaza scaderi ale vanzarilor. Consumatorul cumpara, de cele mai multe ori uitandu-se la calitate, insa cumpara din ce in ce mai putin. Iar cei care nu au buget se uita la produse foarte ieftine, de calitate inferioara”, spune Shmulik Porre (foto).
In 2009 Tnuva Romania si-a majorat cifra de afaceri in lei cu 1% pana la 89,9 mil. lei (aprox. 21 mil. euro), diminuandu-si totodata pierderile cu 25% pana la 78 mil. lei (18,5 mil. euro), ca urmare a masurilor de eficientizare adoptate, printre care outsourcing in cazul distributiei si comercializarii produselor, respectiv minimizarea promotiilor.
Pe fondul scaderii vanzarilor in afara Bucurestiului, compania a apelat si la serviciile altor firme de distributie. “Romania este o tara mare si trebuia sa ne gandim daca vrem sa folosim propriile resurse de distributie sau apelam la outsourcing. Mai ales ca acum aceste co