Festivalul Internaţional de Film a debutat ieri cu proiecţia filmului „Robin Hood“, în regia lui Ridley Scott. Abia ieri Cannes a început să semene cu el însuşi, pentru că cele 24 faimoase trepte au fost acoperite cu covorul roşu.
Altfel, nu chiar departe, mari pânze albastre ca marea mascau şantierul, deja început, menit să schimbe faţa Palatului. Dar privirea lui Cate Blanchett şi a lui Russell Crowe nu a bătut decât până unde vede soacra, cum se spune... I-am amintit, în primul rând, pe ei pentru că „australienii" (ea e născută la Melbourne, el - în Noua Zeelandă) au fost protagoniştii filmului de deschidere, „Robin Hood".
O veche complicitate îl leagă pe fostul Gladiator de regizorul Ridley Scott şi, în numele ei, au resuscitat povestea unui erou care bântuie imaginarul generaţiilor . „Curajos, cinstit" cum l-a născut legenda, puţin şiret şi pragmatic, cum îi cere viaţa, lăsând la buna noastră credinţă judecata. Trişează sau nu când joacă un soi de alba-neagră cu o uluitoare repeziciune de mână (nu pentru un profit material, Doamne-fereşte).
Mai e nevoie să revizităm legendele, să punem ordine, în istorie, pe ecran, şi încă într-una atât de complicată precum cea a Angliei, a Franţei medievale, să ne luăm la întrecere cu vechile icoane, ar putea fi o întrebare. Bănuiesc că este o ispită căreia puţini cineaşti îi pot rezista. Iar Ridley Scott nu este unul oarecare.
Critica încă îl mai caută în luminişul ireal din „Dueliştii" sau în misterele altor filme. Noduri în papură putem găsi oricând, probabil că astfel de filme sunt făcute pentru cei care îşi mai păstrează candoarea.
Crowe, pus pe şotii, a dat răspunsuri glumeţe
Întrebat la conferinţa de presă de ce şi-a asumat şi rolul de producător, Russell Crowe, în mare vervă, a răspuns generos: „Pentru a nu da vina pe alţii". Ce-ar face astăzi Robin Hood? „Probabil că s-ar uita către W