Angajatii unui call center din apropiere de Florenta, din Italia, erau umiliti si biciuiti la picioare, daca nu obtineau rezultate satisfacatoare sau nu erau lasati sa se duca la baie, iar astea sunt doar cateva dintre "ororile" descoperite de Garda Financiara.
Modul in care erau tratati angajatii unui call center din Italia a intrigat intreaga tara dupa ce povestea lor a fost descoperita de autoritati si publicata in cotidianul La Repubblica in editia de joi.
Toate aceste tratamente umilitoare aplicate angajatilor s-au petrecut in Florenta, la firma Italcarone Incisa. Autoritatile, care au lansat o ancheta privind compania in urma cu trei ani, au arestat cinci directori pentru maltratarea angajatilor, dar si pentru frauda fiscala.
Fostii angajati au reclamat la politie ca erau batuti cu biciul la picioare sau nu erau lasati sa se duca la baie daca nu reuseau sa dea un anumit numar de telefoane.
Anunturile de angajare la compania Incisa, din centrul Italiei, promiteau bonusuri mari si comisioane din vanzarea de aspiratoare foarte performante, care ar elimina acarienii si alti paraziti vinovati pentru aparitia alergiilor. Li se promiteau chiar si excursii exotice, insa realitatea de la fata locului era alta.
Aspiratoarele fabricate in Statele Unite - care costau de fapt 494 de dolari - erau vandute cu 4.942 de dolari sau cu 7.964 de dolari in 60 de rate lunare. Astfel, compania ar fi avut vanzari nedeclarate de 6,35 de milioane de dolari, au declarat anchetatorii pentru ANSA.
Angajatilor li se cerea sa inceapa ziua cantand imnul national al Italiei si repetand sloganuri motivationale, in timp ce se tineau de mana.
Fiecare angajat nou primea un "prieten" care il presa sa vanda aspiratoare familiei si prietenilor. Operatorii lucrau adesea pana la 14 ore pe zi, dar cel mai adesea nu erau