Căutaţi oferte în agenţiile mai mici, care sunt mai flexibile şi mai înţelegătoare cu buzunarele clienţilor.
Anunţul operatorilor din turism privind ieftinirea vacanţelor în Grecia nu putea decât să ne umple de bucurie şi, optimişti, am plecat într-un periplu prin agenţii pentru a descoperi cea mai tentantă ofertă pentru o vacanţă plătită cu un salariu de criză. La început am fost mai ghinionişti şi nu am găsit reduceri spectaculoase, dar am încercat şi în agenţiile mici, care au fost mai ofertante. Adâncirea crizei şi protestele din Grecia au facilitat agenţiilor de turism româneşti renegocierea contractelor, şi asta, după ce hotelierii eleni anunţaseră majorări ale tarifelor cu 5-10% pentru a-şi acoperi taxele către stat.
Luna mai, plină de oportunităţi
Am intrat în prima agenţie care ne-a ieşit în cale, pentru a începe căutarea unui loc care să corespundă aşteptărilor noastre. După ce se convinge că vrem să profităm de situaţia din Grecia şi nu dorim o altă destinaţie, angajata agenţiei Wintravel zice cinstit că nu ştie nimic despre renegocierea tarifelor şi că e mulţumită că a reuşit să păstreze ofertele la nivelul celor de anul trecut. „Este doar o strategie de marketing pentru a îndrepta atenţia potenţialilor clienţi către această destinaţie, în speranţa că, din zece clienţi intraţi pe uşă, agentul de turism îi va convinge pe şapte dintre ei să cumpere un pachet de vacanţă aici. Şi, pentru mulţi dintre ei, chiar va părea că au făcut o afacere, mai ales dacă aceştia au fost mai mult prin Turcia, unde este mai scump.
Putem să propunem şi oferte speciale, de tip last minute (n.r. - ultimul minut), care, într-adevăr, pot fi foarte avantajoase, dar sunt pentru cei care pot pleca în mai", ne explică reprezentanta agenţiei de turism. Cam acelaşi lucru îl constatăm şi la Eximtur. „Nu văd de ce ar ieftini hotelierii greci tarifele, dacă