Ca să scurtezi durata de parcurs de la trei ore la două, trebuie ca mai întâi ea să crească la cinci, pe timpul reabilitării. În cazul căii ferate Bucureşti-Constanţa, CFR a făcut primul pas, apoi s-a împotmolit.
Modernizarea căii ferate începută în 2006 va dura dublu faţă de estimările iniţiale, pentru că CFR are o datorie de 100 milioane euro la constructori. Termenul iniţial de definitivare era 2008 pentru Bucureşti-Băneasa şi 2009 pentru Feteşti-Constanţa. La un an de la expirarea termenului există tronsoane din care s-a reparat o treime. În 2006 Ministerul Transporturilor promitea o viteză medie de circulaţie a trenurilor după modernizare de 160 de kilometri la oră şi o capacitate zilnică a căii ferate de 112 perechi de trenuri. Realitatea este că avem zece perechi de trenuri de persoane care parcurg distanţa menţionată cu o viteză medie de 56 de kilometri la oră, dacă sunt intercity, accelerate sau rapide. Dacă sunt personale, viteza scade la 39 de kilometri la oră. Spre exemplu, acceleratul 1981 are nevoie de peste o oră pentru a parcurge conform Mersului Trenurilor distanţa de 39 de kilometri dintre Ciulniţa şi Feteşti.
Chiar dacă a expirat termenul modernizării celor 225 de kilometri care despart Bucureştiul de Constanţa, lucrările sunt departe de a se fi terminat şi lipsesc chiar perspectivele încheierii lor. Potrivit datelor CFR, cele mai avansate tronsoane sunt Băneasa-Fundulea şi Feteşti-Constanţa, cu procentaj de 97%, pe restul lucrările fiind făcute în proporţie de 33% (Fundulea-Lehliu) şi 41% (Lehliu-Feteşti). „În cel mai fericit caz, lucrările vor fi încheiate în vara anului 2011, mai puţin podurile dunărene şi cel de la Săruleşti (jud. Călăraşi)", afirmă un oficial CFR.
Berceanu a uitat de norme
Potrivit societăţii, există două motive principale care au determinat blocarea lucrărilor. Acestea sunt absenţa banilor daţi de