Bartha Edina, Toth Noemi si Huszar Orsolya, studente în anul I la Universitatea „Petru Maior” din Târgu-Mures, Facultatea de Stiinte Economice, Juridice si Administrative, specializarea Economia comertului, turismului si a serviciilor, au participat, în perioada 7-8 mai, la un concurs de testare a aptitudinilor de afaceri desfasurat la Palatul Parlamentului din Bucuresti, în cadrul caruia au prezentat un proiect de afacere care vizeaza acordarea de servicii de ghid turistic în zona orasului Târgu-Mures si care este în prezent în faza de testare.
Felicitari din partea „Domnului Joe”
Competitia a fost organizata în cadrul programului „Start! Business” de Junior Achievement (JA) România, cu sprijinul Bancii Comerciale Române (BCR) si a adunat la start un numar de 200 de studenti de la 15 universitati din tara. Chiar daca nu s-au întors cu vreun premiu, studentele au marturisit ca sunt multumite de participare, deoarece aceasta a însemnat nu doar o experienta în plus, ci si stabilirea unor contacte cu alti tineri care încearca sa demareze un business, precum si cu nume „grele” ale afacerilor din România. Printre acestea s-a numarat si Florentin Banu, creatorul brandului de napolitana Joe, cunoscut si sub titulatura de „Domnul Joe”, care a apreciat originalitatea proiectului prezentat de studentele de la UPM. „I-a placut proiectul nostru, a zis ca este ceva original si ca trebuie sa fim mândri ca avem un oras care merita sa fie promovat si trebuie sa fie vazut de turisti”, a afirmat Edina.
Ideea afacerii: dezvoltarea turismului în Târgu-Mures
Imboldul participarii la concursuri cu tematica de business nu e recent, cele trei prietene mai având o experienta similara pe timpul când învatau la acelasi liceu, „Bolyai Farkas” din Târgu-Mures. „Am mai participat la un concurs organizat de JA România si de acolo am acumulat o experienta placuta, iar domnu