Coca-Cola, Milka, Jacobs sau Bergenbier se numără printre mărcile faţă de care compatrioţii noştri şi-au arătat ataşamentul, potrivit unui studiu despre cele mai puternice branduri. Aproape 20 de branduri de bere şi de mâncare se regăsesc în clasamentul celor mai puternice 40 de mărci de care sunt ataşaţi românii.
Compania B&P Brandivia, în colaborarea cu GfK, a realizat un studiu despre cele mai puternice branduri. Pronind de la ideea că în jurul acestora se crează diferite comunităţi, iar fiecare individ aparţine mai multor „grupuri" de fidelitate, compania a realizat o cercetare despre mărcile prezente în România care şi-au creat în jurul lor cele mai puternice comunităţi.
Mai citeşte şi:
Dacian Cioloş : „La noi, politica agricolă s-a schimbat an de an“
Între cele 40 de branduri prezente în clasament predomină mărcile din domeniul bunurilor de larg consum (cafea, ciocolată, lactate, băuturi, răcoritoare şi bere). Prin urmare, aproape jumătate din clasament este ocupat de mărci de mâncare sau de bere.
Mărcile locale, preferate
Liderul clasamentului este Coca-Cola, care a acumulat cele mai multe puncte. Brandul este şi printre cele mai valoroase din lume. Astfel, potrivit unui top întocmit de compania Interbrand, în 2009, marca de băuturi valora 68,7 miliarde de dolari. De ce e Coca-Cola pe primul loc? „Este simbolul post-revoluţiei", explică Răzvan Mătăşel, Managing Partner al agenţiei Arsenoaiei&Mătăşel.
Potrivit oficialilor companiei, Coca-Cola reuşeşte să câştige o poziţie mai puternică decât Milka sau Jacobs datorită notorietăţii mai puternice a logoului, a evenimentelor sau a poveştilor în care marca este implicată.
„28% din repondenţi îşi amintesc evenimente legate de marcă, iar 22% pot vorbi despre situaţii personale în care marca a jucat un rol important", mai spun oficialii.