Aurora, ultimul lung metraj al lui Cristi Puiu, pare a fi nascut dintr-o concurenta acerba a tinerilor regizori romani de a crea filme cat mai lungi si mai plictisitoare, noteaza publicatia Hollywood Reporter.
Revenirea lui Cristi Puiu in sectiunea Un Certain Regard a festivalului de la Cannes, cu pelicula Aurora, le-a starnit criticilor straini reactii contradictorii, iar cele mai putin favorabile dintre acestea, cum este cea din Hollywood Reporter, vorbesc despre tendinta regizorilor romani de a crea adevarate teste de rezistenta pentru cinefili.
Publicatia americana sustine ca cele trei ore pe care se intinde Aurora puteau fi reduse cu usurinta la jumatate, notand ca filmul lui Cristi Puiu nu reuseste sa-si tina publicul cu sufletul, ci mai degraba cu mainile la gura, incercand zadarnic sa-si acopere cascatul.
Cannes 2010 - Le Monde: "Aurora" si "Marti, dupa Craciun", revelatiile festivalului
Hollywood Reporter descrie un film alambicat si greu de urmarit de cinefili, in care personajul principal, Viorel, al carui nume il aflam abia spre sfarsitul filmului, hoinareste pe strazile Bucurestiului, in cautarea unui "ceva" imposibil de intuit.
Pe langa lungile sale plimbari, Viorel isi petrece minute bune din film si intr-un apartament pe care pare sa-l redecoreze, desi spectatorii nu-l vor vedea niciodata in exercitiul muncii sale.
Actiunea filmului este concentrata abia in ultima jumatate de ora a filmului, dupa doua ore si jumatat de asteptare, manifestandu-se de fapt prin cateva scene violente, trunchiate, menite sa-si faca audienta sa tresara, noteaza publicatia americana.
Cannes 2010: Cristi Puiu revine cu un film care "impiedica creierul sa doarma"
Finalul ne gaseste tot intr-o sectie de politie, ca si in filmul lui Corneliu Porumboiu, Politist, adjectiv, insa subtila