2009 a fost cel mai rau an pentru piata globala a produselor de lux, aceasta contractandu-se cu 8%. Cu toate astea, cele mai importante branduri au ramas pe val.
Revista americana Forbes a realizat un top al celor mai valoroase 10 branduri de lux. In ciuda reducerilor de bugete cauzate de criza financiara, ele au ramas intre preferintele consumatorilor.
Secretul succesului lor: calitatea, longevitatea, dar si satisfactia pe care o ofera clientilor de lux. Cel putin asta spun companiile din spatele acestor branduri.
Marca BMW se afla pe primul loc in topul Forbes al celor mai valoroase branduri de lux, avand anul trecut o valoare de brand de 19,9 miliarde de dolari si vanzari de 56,6 miliarde de dolari.
BMW castiga cota de piata in China, cea mai mare piata auto din lume, prin proiectarea de masini personalizate raspunzand cerintelor consumatorilor asiatici.
Luis Vuitton a inregistrat anul trecut o valoare de brand de 19 miliarde de dolari, iar cifra de vanzari a brandului a fost de 6,3 miliarde de dolari.
In cei 156 de ani de existenta, Louis Vuitton a detinut in mod constant politica sa de a nu oferi discount-uri, practica menita sa creasca valoarea brandului.
Pentru a aminti clientilor pentru ce platesc, de curand, Louis Vuitton a lansat o campanie care prezinta obiectele facute manual intr-un atelier.
Mercedes-Benz, apartinand companiei Daimler AG, a avut anul trecut o valoare a brandului de 18,8 miliarde de dolari si vanzari de 63,2 miliarde. Astfel, se afla pe locul 3 in top.
In timp ce multi producatori auto practica reduceri de pret, Mercedes pune accentul pe patrimoniul companiei: masinile sale sunt rezultatul a 100 de ani de tehnologie germana.
In prezent Mercedes se "lupta" cu BMW pentru titlul de cel mai cunoscut bran