Ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a avertizat luni că mass-media din România se afla în faţa unor provocări etice importante, legate de dificultatea păstrării calităţii articolelor, "în situaţia în care presa este saturată de publicaţii care conţin materiale pline de senzaţional şi de posturi TV care prezintă un singur punct de vedere, în funcţie de interesele proprietarilor".
Diplomatul american a afirmat, în deschiderea seminarului susţinut de David Applefield, specialist în media şi comunicare, cu tema "Strategii de supravieţuire pentru media în vremuri de criza economică", că dificultăţile economice cu care se confruntă presa "sunt extrem de serioase", scrie HotNews.ro.
"Cum puteţi păstra calitatea articolelor în situaţia în care presa este saturată de publicaţii care conţin materiale pline de senzaţional şi de posturi TV care prezintă un singur punct de vedere, în funcţie de interesele proprietarilor? Ar trebui să acceptaţi publicitatea plătită de stat? Vă veţi pierde audienţa dacă vă schimbaţi formatul? Puteţi câştiga un segment nou de public dacă nu îl schimbaţi?", s-a întrebat el, subliniind că "un conţinut superior din punct de vedere calitativ poate asigura un profit mai mare".
Mark Gitenstein a adăugat că publicul trebuie să aibă acces la informaţii obiective: "În cele din urmă, publicul este cel mai important, pentru că este mai inteligent decât vă imaginaţi. Daca piaţa media este suficient de diversă şi deschisă, clienţii dumneavoastră vor găsi ceea ce caută. Iar un produs media de calitate atrage şi mai mulţi clienţi".
Potrivit HotNews, ambasadorul american l-a criticat din nou, în discursul susţinut, pe primarul Constanţei, Radu Mazăre: "Fără o presă independentă care să tragă la răspundere guvernul şi companiile, democraţia şi piaţa liberă nu pot exista. Şi nimic nu este mai important pentru SUA