- Politic - nr. 549 / 18 Mai, 2010 Daca vom analiza mai riguros fiecare capitol in parte al Legii minoritatilor nationale, vom putea constata in mod sigur ca in forma sa actuala respectivul act normativ pune sub semnul intrebarii afirmatia premierului, presedinte al Partidului Democrat-Liberal, Emil Boc, care a declarat, pe buna dreptate si foarte bine argumentat, in conformitate cu legile in vigoare, ca Legea Fundamentala a tarii, Constitutia, nu poate deveni obiectul unor negocieri. Insa, acest proiect de lege, prin recunoasterea minoritatilor nationale ca factor constitutiv al statului roman, de fapt, neaga prevederile de baza ale Constitutiei, prin care Romania este definita ca stat national unitar si indivizibil. Si, in final, referitor la acest proiect de act normativ, trebuie spus: Proiectul de lege este centrat pe "comunitati nationale"/"minoritati nationale" si nu pe individ sau persoana, abordare ce contravine normelor dreptului international: - normele europene in domeniul minoritatilor nationale exclud orice demers/initiativa de a obtine drepturi de natura colectiva; - acceptarea "drepturilor colective" ar echivala cu recunoasterea calitatii de subiect de drept international pentru minoritatea nationala. Tratatul de la Lisabona stipuleaza ca in Uniunea Europeana, ceea ce se accepta ca valoare fundamentala este conceptia drepturilor individuale, care apartine persoanelor ce fac parte din minoritatile nationale, iar nu conceptia drepturilor colective pentru minoritati: "Uniunea Europeana se intemeiaza pe valorile respectarii demnitatii umane, libertatii, democratiei, egalitatii, statului de drept, precum si pe respectarea drepturilor omului, inclusiv a drepturilor persoanelor care apartin minoritatilor". Trebuie sa mai amintesc un lucru care _ dupa parerea mea _ nu poate lipsi dintr-o lege a minoritatilor nationale cu spirit democratic. Respectivul proi