Producatorul de vin Murfatlar, unul dintre principalii jucatori din industrie, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o cifra de afaceri de circa 40 mil. lei (9,73 mil. euro), in crestere usoara, de 2%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009.
"Din punct de vedere cantitativ, cresterea a fost de 5% fata de 2009. Suntem putin peste anul trecut, dar sub ce ne-am propus pentru aceasta perioada", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Compania a finalizat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 119,76 mil. lei (28,3 mil. euro), iar pentru acest an bugetul a fost stabilit la 136 mil. lei (32 mil. euro). La nivelul profitului, rezultatul net a fost de 0,7 mil. lei in 2009 (0,16 mil. euro), in timp ce in acest an targetul este de 0,98 mil. lei (0,23 mil. euro).
"In conditiile unor investitii pe care vrem sa le ducem la bun sfarsit conform planului, marjele de profit au de suferit", a mentionat Negrescu.
In legatura cu factorii care au influentat compania la inceputul acestui an, el a spus ca in aceasta categorie intra "situatia economica in care veniturile scad din ce in ce mai dramatic", blocajul financiar, recuperarea banilor din piata, lipsa finantarii si pierderile cauzate de falimentele tot mai dese si imposibilitatea recuperarii creantelor.
"Primele luni ale anului 2010 nu au fost cele mai bune, deoarece trendul descrescator din 2009 si-a continuat evolutia si in aceasta perioada. Mai mult decat atat, varful de consum de Paste a fost mai mic ca de obicei mai ales din cauza faptului ca a picat foarte devreme".
Piata vinului, estimata la circa 450 mil. euro, a resimtit anul trecut scaderea puterii de cumparare trend care se estimeaza ca se va accentua in 2010. Principalii jucatori din industrie sunt de parere ca in 2009 piata a avut o scadere de aproximativ 10%.
"Consumul de vin si-a continuat trendul de