La momentul efectuării recepţiei unui apartament sau a unei case construite de un dezvoltator imobiliar, există o serie de elemente la care cumpărătorul trebuie să fie atent. În cazul în care sunt nemulţumiri referitoare la calitatea execuţiei, acesta are dreptul de a solicita părerea unui expert tehnic autorizat.
În momentul în care se face recepţia unui imobil contractat într-un parc rezidenţial, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) recomandă clienţilor să fie atenţi la o serie de elemente. În primul rând, trebuie verificat dacă dotările din apartament coincid cu cele menţionate în antecontractul de vânzare-cumpărare. De asemenea, trebuie să se ţină cont şi de situaţia legală a imobilului.
De asemenea, trebuie verificate următoarele aspecte:
existenţa Cărţii tehnice a imobilului;
verificarea situaţiei juridice - intabulare în Cartea funciară;
verificarea corespondenţei cu Proiectul tehnic;
verificarea Contractului de antrepriză - obligaţii constructor (de exemplu, dacă s-a obligat să construiască şi altceva în ansamblu: părculeţ, piscine, market etc.);
de verificat cine va administra imobilul şi la ce costuri.
La recepţie, trebuie identificate: locul de parcare, dosarul cu cărţile tehnice şi garanţii pentru electrocasnice, contoarele de apă rece, gaze, electricitate; lifturile să fie funcţionale.
În cazul lucrărilor de zidărie:
verificarea dimensiunilor încăperilor, teraselor (trebuie solicitat cadastrul);
glafurile şi pereţii să fie drepţi;
paralelism pardoseală - tavan; trebuie măsurată înălţimea camerelor;
montaj parchet, plintă (de cerut mostră de parchet);
gresie şi faianţă - trebuie verificat cu atenţie, să nu fie lipsă gresie sub cadă şi sub mobila de bucătărie, faianţă în baie etc.
Lucrările de tâmplărie: @N_