Asociatia Berarii Romaniei a lansat campania “Romanii iubesc berea”, care are drept scop informarea adultilor cu privire la valorile acestui produs, un proiect in care s-a investit peste 1 milion de euro.
Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries au alocat “sume semnificative din bugetele de marketing” pentru aceasta campanie, spune Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Campania media, al carei concept creativ a fost dezvoltat de catre agentia Tempo, se va derula pe parcursul acestui an, cuprinzand comunicare TV si presa scrisa in perioada mai-august, respectiv o componenta online pana la finalul anului.
“Am fi putut incepe mai devreme acest proiect. Ne-am inspirat din exemplul Spaniei, tara care se aseamana din punct de vedere cultural cu Romania. Oamenii ies in oras si se bucura de o bere buna. O astfel de campanie se desfasoara in Spania de mai bine de 15 ani. Nu este un proiect dictat sau conectat la actualul context economic, ci celebram cultura berii cu o perspectiva pe termen lung, de 10 ani”, afirma Jan Derck van Karnebeek (foto).
In ceea ce priveste evolutia industriei de bere din Romania, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei a declarat ca in luna martie s-a observat, pentru prima data de la debutul crizei, o stabilizare a vanzarilor la nivelul perioadei similare a anului trecut. Berarii nu scapa de criza nici in 2010
“Asta nu inseamna ca actuala criza economica s-a sfarsit. Exista inca incertitudine in piata cauza si de situatia economica si de cea politica. Nimanui nu-I place aceasta incertitudine si nu pot sa estimez cand vom vedea o revenire. Schimbari drastice in privinta obiceiurilor de consum nu am observat. Am observat in schimb redeschiderea unor magazine de proximitate, un aspect pozitiv. Multi romani intorsi in tara investesc banii cast