Peste 20.000 de afaceri de familie si mici retaileri au inceput sa comercializeze produse prin intermediul retelei sociale Facebook, folosind platforma e-commerce Payvment. Si cu o investitie de 1,5 mil. dolari in acest startup, CEO-ul Christian Taylor spera sa trezeasca in curand si interesul unor branduri cunoscute.
Payvment reprezinta o aplicatie e-commerce apartinand Facebook, ce permite oricarui utilizator – persoana fizica sau juridica – sa isi lanseze gratuit propriul magazin. De la infiintarea sa in luna noiembrie 2009, retaileri mici si medii si-au promovat produsele si 500.000 de utilizatori Facebook (dintr-un total de aproximativ 500 de milioane) au cumparat de pe aceasta platforma e-commerce.
Aplicatia a atras recent o noua runda de finantare, in valoare de 1,5 mil. dolari, din partea fondului Blue Run Ventures, care a fondat initial PayPal. In acest context, Christian Taylor a anuntat ca o versiune beta a unui program care include branduri cunoscute din retail se afla in teste, urmand sa fie lansata in luna iunie.
“Toate aceste branduri investesc bani in lansarea de pagini pe Facebook. Dar care este valoarea tuturor fanilor acestor marci? Nu pot fi ei transformati in clienti care platesc?”, se intreaba Taylor.
Chiar daca aceasta nu este prima incercare de a vinde branduri pe Facebook, planurile de a centraliza toate vanzarile pe o singura platforma sunt noi.
Pentru cei sceptici in privinta sanselor pe are le are Facebook in fata unor rivali precum Amazon, exista deja branduri care folosesc astfel de plaftorme de e-commerce cu succes. Brandul de cosmetice Orglamix ofera reduceri de pret celor care sunt fani sau le place pagina de Facebook a companiei. In plus, Procter&Gamble a folosit o aplicatie e-commerce pentru a promova un nou produs din gama Pampers. Astfel, intr-o ora Pampers a vandut 1.000 de astfel de produse, fie