Una dintre cele mai importante greseli comise in anul fiscal 2009-2010 de catre liderul berii din Romania a constat in faptul ca producatorul nu a anticipat oportunitatea si provocarea mediului digital. Ce a invatat din acest pas ezitant, evolutia principalelor branduri din portofoliu si planurile de marketing pentru acest an, intr-un interviu cu Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries.
Ursus Breweries, cu afaceri de aproximativ 325 mil. euro la nivelul anului 2008, a raportat in anul financiar 2009-2010 o scadere a vanzarilor de 13%. Grant McKenzie (foto), cel care a preluat in martie 2009 conducerea departamentului de marketing, vorbeste despre ce trebuie si nu trebuie facut anul acesta in marketingul brandurilor de bere.
Wall-Street: Ce stiati despre brandurile din portofoliul Ursus Breweries atunci cand cand ati preluat functia de vicepresedinte de marketing?
Grant McKenzie: Lucrand in cadrul SABMiller de 4 ani cunosteam bine Peroni si Pilsner Urquell. Am lucrat intensiv cu aceste branduri din pozitia de director de marketing pe care am ocupat-o in cadrul operatiunilor grupului din Spania. Ce stiam de la distanta era ca avem branduri romanesti cu o bogata mostenire - Ciucas, Timisoreana si Ursus, marci ce se aflau in inimile consumatorilor romani. Este adevarat ca nu poti intelege cu totul un brand local pana cand nu te-ai integrat in mediului acelei tari. Deci cunosteam pozitionarea brandurilor si o parte din ceea ce au comunicat pana atunci, dar nu puteam spune ca le intelegeam pe deplin.
Wall-Street: Ce aspecte aveau nevoie de imbunatatiri?
Grant McKenzie : Claritatea portofoliului si planificarea strategica de marketing, aboradarea unui mix de marketing complet, consistenta in comunicare de-a lungul momentelor cheie, prezenta unei idei sclipitoare, care insipira la nivelul tuturor brandurilor.
Wall-Stre