Camera Deputaţilor a adoptat miercuri Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, actul normativ urmând să meargă la promulgare, potrivit NewsIn.
În favoarea proiectului de adoptare a OUG au votat 200 deputaţi, "împotrivă" s-au exprimat 57, iar 4 s-au abţinut, Camera Deputaţilor fiind for decizional în acest caz.
Actul normativ, care a generat dezbateri aprinse în plenul Camerei, stipulează că Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie va fi condusă de un preşedinte şi doi vicepreşedinţi şi va avea, în anul 2010, maxim 126 de angajaţi.
Potrivit legii adoptate miercuri, Autoritatea este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiţiei şi asigură aplicarea procedurii legale de acordare, redobândire, renunţare şi retragere a cetăţeniei române. De asemenea, instituţia desfăşoară, prin structurile de specialitate, activitate de consiliere cu privire la problemele în materie de cetăţenie şi la drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de cetăţean european, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare stabilit prin ordin al ministrului justiţiei.
Conform articolului 8 al noii legi, Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de doi vicepreşedinţi, cu rang de subsecretar de stat, toţi fiind numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizia primului-ministru. "Numirea se realizează pentru un mandat cu durata de patru ani, cu posibilitatea reînnoirii o singură dată", se arată în actul normativ.
De asemenea, potrivit articolului 12, Autoritatea dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcţii, servicii, birouri şi birouri teritoriale, numărul maxim de posturi la nivelul Autorităţii pentru anul 2010 fiind de 126. "După data de 1 ianuarie 2010, acest număr poate fi majorat