Ce spun oamenii de teatru despre editia din acest an a festivalului de comedie de la Iasi. Timp de opt zile, 4.000 de ieseni au participat la spectacolele pe care trupe de teatru din Buzau, Bucuresti, Braila, Botosani si Tirgu Mures le-au sustinut la Iasi, in cadrul Festivalului de Teatru "EuroArt". Evenimentul i-a adunat pe ieseni in numar mare in salile de spectacol de la Casa de Cultura a Studentilor si de la Ateneul Tatarasi, dar se mentine la acelasi stadiu de festival local, fara impact. Pentru organizarea editiei din acest an, Primaria Municipiului Iasi a alocat aproximativ 150.000 de lei, Ministerul Culturii si Cultelor 50.000 de lei, iar sponsorii au contribuit cu aproape 100.000 de lei. In timp ce Adi Afteni, directorul Festivalului de Teatru EuroArt, sustine ca evenimentul "este un copil care creste cit altii in sapte ani", criticul de teatru Oltita Cintec e de parere ca este lipsit de anvergura. "Din pacate, trebuie sa spun ca festivalul acesta e de interes local in comparatie cu alte festivaluri organizate in orase mai mici decit Iasul, de exemplu la Piatra Neamt, la Buzau, la Baia Mare, la Sfintu Gheorghe. In comparatie cu acestea, Festivalul de Teatru EuroArt este exclusiv pentru publicul iesean", a punctat Oltita Cintec. In opinia organizatorului, critica este nejustificata. "Cum adica de impact local? Cind vine la Iasi in cadrul festivalului Ion Caramitru, Adriana Trandafir, Emil Hossu si Luminita Gheorghiu, inseamna ca e impact local? Cind iti vin doua premiere in festival, una dintre ele regizata de Gelu Colgeac si cind ai un selectioner de la Ministerul Culturii, te poti gindi macar ca e de impact local? Cind vin la spectacole persoane din Chisinau, Tirgu Mures si Bucuresti, inseamna ca festivalul e de impact local?", a semnalat Adi Afteni. Selectia spectacolelor jucate in cadrul Festivalului de Teatru EuroArt a fost facuta de Dan-Marius Zarafescu