Votca Smirnoff ocupă prima poziţie în topul celor mai puternice 100 de mărci de băuturi spirtoase şi vinicole din lume. Pe locul doi, Johnnie Walker s-a clătinat un pic, dar merge mai departe. Din totalul băuturilor ce intră în raportul „The Power 100“, whisky-ul deţine 27 de poziţii şi este liderul absolut al spirtoaselor. Votca este prezentă în top prin 13 branduri.
„The Power 100" este o un raport anual realizat de Intangible Business, companie britanică de consultanţă şi evaluare de brand, ce monitorizează puterea celor mai importante branduri de băuturi spirtoase şi vinicole din lume.
Raportul pentru 2010 reflectă impactul recesiunii economice globale, care şi-a pus amprenta şi asupra pieţei băuturilor alcoolice. Cele mai mari branduri resimt mai puternic efectele crizei, deoarece consumatorii au migrat către alternative mai noi şi mai ieftine.
Primele zece mărci din „The Power 100" au pierdut din valoare atât cât au pierdut, însumat, restul brandurilor din clasament. Principalii beneficiari ai tendinţei de scădere de pe piaţă au fost noile branduri - precum votca Russian Standard - care au ştiut să profite de problemele altora.
Johnnie Walker, pe locul al doilea
Pentru realizarea raportului a fost luată în calcul valoarea brandului (notorietate, relevanţă, patrimoniu şi percepţie) pentru 10.000 de mărci din sectorul băuturilor spirtoase şi vinicole, precum şi cota de piaţă a brandurilor.
Cel mai puternic brand la nivel internaţional este votca rusească Smirnoff. Cu toate acestea, raportul constată că „Smirnoff de neatins" a devenit „Smirnoff vulnerabilă".
În ciuda faptului că a lansat o gamă variată de arome, Smirnoff nu a reuşit să oprească declinul. Scorul înregistrat de această marcă este de 93,6%, cu 3% mai mic decât în 2009. Pe de altă parte, Smirnoff se confruntă cu noi provocări din partea brandului Absolut (locul