Conducerea Regionalei de Transport Calatori (RTC) Iasi sustine ca a pierdut aproape un sfert din calatori, din cauza firmelor private care ofera servicii de transport in regim privat, inchiriind sinele de tren. Din luna decembrie a anului trecut, cand au iesit pe piata, companiile private au "rapit" 22,4 la suta din clientii regionalei CFR Iasi. Traseele practicate de aceste firme sunt adresate, in principal, navetistilor. Compania Transport Feroviar Iasi acopera transportul pe sine intre localitatile Dornesti - Putna, Cacica - Paltinoasa si Vama - Moldovita, in vreme ce RegioTrans se adreseaza clientilor care se deplaseaza intre localitatile Iasi - Dorohoi, Iasi - Harlau, Pascani - Targu Neamt, Pascani - Falticeni si Roman - Buhaiesti. "Contractele cu firmele de transport feroviar privat sunt incheiate la nivelul companiei nationale CFR SA. Sumele pe care acestea le achita pentru inchirierea sinelor de tren sunt prevazute in acele contracte si se ridica la cifra aproximativa de 22 mii lei pe an. Calatorii CFR sunt preluati in procent de peste 22 la suta de catre firmele private", a explicat Constantin Axinia, directorul RTC Iasi.
Conducerea Regionalei de Transport Calatori (RTC) Iasi sustine ca a pierdut aproape un sfert din calatori, din cauza firmelor private care ofera servicii de transport in regim privat, inchiriind sinele de tren. Din luna decembrie a anului trecut, cand au iesit pe piata, companiile private au "rapit" 22,4 la suta din clientii regionalei CFR Iasi. Traseele practicate de aceste firme sunt adresate, in principal, navetistilor. Compania Transport Feroviar Iasi acopera transportul pe sine intre localitatile Dornesti - Putna, Cacica - Paltinoasa si Vama - Moldovita, in vreme ce RegioTrans se adreseaza clientilor care se deplaseaza intre localitatile Iasi - Dorohoi, Iasi - Harlau, Pascani - Targu Neamt, Pascani - Falticeni si Roman - Bu