Un film românesc bun. O călătorie amar-amuzantă spre începuturile colectivizării. O micro-frescă socială de la începuturile anilor ’50, care adună la un loc toţi „factorii de decizie“ şi pe toţi „liderii de opinie“ ai unui sat anonim, amărât şi înnămolit.
Caravana cinematografică
Titlu original: Caravana cinematografică
Pretextul este exact „caravana" din titlu: un camion masiv care transportă spre satele patriei materiale cinematografice de propagandă sovietică. Creierul operaţiunii de îndoctrinare întru sociliasm este junele activist Tavi (Dorian Boguţă).
Acesta, odată ajuns în mijlocul mocirlei, începe să se scandalizeze: primirea oficială la care se aştepta nu are loc, harababura din sătuc pare o conspiraţie menită să întârzie şi să zădărnicească înalta sarcină de partid. Oportunistul pompos şi slugarnic, poliţistul grăsun, bibliotecara firavă, şeful de consiliu local terorizat de trecutul nedeclarat la dosar (Mircea Diaconu), toţi gravitează în jurul unui Tavi frustrat şi deloc mulţumit de mentalitatea eminamente românească „ne descurcăm noi cumva".
Frustrat de propriile stângăcii galante, furios pe împrejurările deloc prielnice, Tavi este un personaj teribil de bine scris de Muntean şi este impecabil interpretat de Boguţă. Cumva, dincolo de odioasa credinţă în lozinci şi de aerele dictatoriale, există undeva un Tavi topit după o bibliotecară (Iulia Lumânare), mai degrabă speriată de interesul pe care activistul nu prea ştie cum să-l ascundă.
Toate tergiversările tehnice, interacţiunile cu localnicii (deloc empatici, dar prea speriaţi pentru a schiţa vreun gest sau cuvânt de protest) converg spre un deznodământ brutal şi absurd.
Regie : Titus Muntean; Distribuţie: Doru Boguţă, Mircea Diaconu, Iulia Lumânare
Prinţul Persiei: Nisipurile timpului
Titlu original: Prince of Persia: The Sands of Time
Să