BlackBerry a fost pentru o buna perioada de timp gadget-ul preferat al oamenilor de afaceri pentru ca le oferea cele mai importante aplicatii de business, e-mail si tastatura qwerty. A ajuns in mainile tuturor bancherilor si a dominat linistit lumea pana in 2007, cand s-a lansat iPhone.
Pozitia BlackBerry a inceput sa se clatine odata cu aparitia iPhone, care este folosit de tot mai multe companii si de angajatii lor, potrivit Daily Telegraph.
Chiar daca multi cred in continuare ca BlackBerry este cel mai bun pentru afacerile lor, iar angajatii unor banci ca HSBC sau Morgan Stanley nu au alta optiune, altii au fost convinsi mai repede. Banca Standard Chartered din Marea Britanie, de exemplu, a anuntat recent ca toti angajatii sai vor trece de pe BlackBerry pe iPhone. Adica 75.000 de oameni.
BlackBerry are, totusi, un avans de 17-18 milioane de clienti in sectorul business, dar cifrele arata ca tendinta este in favoarea iPhone. Potrivit operatorului de telefonie mobila american AT&T, 40% din clientii care cumpara un iPhone sunt oameni de afaceri.
"Cand a aparut pe piata, tot ce auzeau oamenii in primul an a fost "Dumnezeule, nu este la fel de sigur ca BlackBerry. Nu va functiona in cadrul companiei". Intr-un final, se dovedeste ca nu este vorba decat de software", a declarat pentru CNET Ron Spears, sef al diviziei Business Solutions din cadrul AT&T.
Smartphone-ul de la Apple a devenit mai atractiv pentru oamenii de afaceri in 2008, cand a aparut sistemul de operare iPhone 3.0 cu masuri esentiale de protectie a datelor. Acestea l-au adus umar la umar cu BlackBerry, despre care se spunea ca este mai sigur decat orice.
"Companiile din America de Nord au ajutat la raspandirea iPhone ca telefon de serviciu. Directorii executivi au vrut telefonul pentru ca era urmatorul gadget obligatoriu. Apoi au cerut