Directiva UE conform căreia poţi să-ţi repari maşina şi în alt service decât cel de marcă nu-i sperie pe dealerii de maşini. Reţeaua extinsă în toată ţara, dar şi garanţiile sau operaţiunile de fidelizare vor păstra baza de clienţi la service-ul de marcă, spun dealerii şi importatorii.
Conform unei directive a Comisiei Europene, producătorii auto nu mai pot cere ca repararea maşinilor să fie efectuată doar în reţelele de service agreate. Chiar dacă la prima vedere pare să fie o grea lovitură dată importatorilor şi dealerilor de automobile, în practică, nu se va întâmpla migrarea în masă a clienţilor către service-ul independent sau către cel de cartier.
Mai citiţi şi:
Cine mai face afaceri cu statul?
Băncile nu mai au încredere în bugetari
Concurenţă slabă
În România, cel puţin, nu există reţele de service independente suficient de dezvoltate. Un alt motiv îl reprezintă faptul că la service-ul de marcă garanţia acoperă multe reparaţii, aşa că, vor fi foarte puţini posesori de maşini, care, cel puţin în perioada de garanţie, vor alege un alt service. Nicolae Sorescu, director de vânzări la Rădăcini Motors, dealer Opel, Chevrolet, Cadillac, Corvette şi Hummer, spune că discounturile şi fidelizarea clienţilor sunt alte motive pentru care şoferii nu vor da bir cu fugiţii la service-ul de cartier.
„Nu avem, cel puţin în acest moment, un concurent serios în atelierele de reparaţii independent. Mai mult, noi practicăm discounturi substanţiale, dar şi operaţiuni de fidelizare a clientelei, a declarat pentru „Adevărul" Nicolae Sorescu.
El spune că un alt motiv pentru care românii nu vor rămâne fideli service-ului de marcă este şi faptul că generaţiile noi de maşini sunt extrem de sofisticate. Mai mult, Sorescu susţine că multe dintre ateliere de cartier, dar şi unele unităţi service medii, nu deţin toate licenţele programelor so