Pe viitor, medicii si asistentii medicali din teritoriu nu vor mai trebui sa se deplaseze la Bucuresti pentru a depune documentatia necesara pentru eliberarea actelor de care au nevoie. Actele necesare vor putea fi eliberate direct de la directiile de sanatate publica.
Ministerul Sanatatii intentioneaza sa emita un proiect de debirocratizare a diverse acte administrative, care se emit la nivelul Ministerului Sanatatii. “Vom avea un proiect de debirocratizare a diverselor acte administrative care se emit la nivelul Ministerului Sanatatii, începând de la certificate de medic specialist şi primar, pâna la certificate de conformitate ale medicilor. Vom stabili o procedura cu implicarea obligatorie a DSP-urilor, in sensul in care cetatenii sa nu mai fie nevoiti sa vina la Bucuresti, pentru a-si depune documentatia, pentru a o completa si aceasta activitate sa fie desfasurata la nivelul judetelor”, a sublinita ministrul Sanatatii Cseke Attila, prezent vineri, la Targu Mures, la intalnirea cu directorii DSP-urilor din tara.
In acest sens, directiile de sanatate publica vor primi un ghid de utilizare pentru a sti exact ce trebuie sa faca pentru fiecare emitere de act administrativ si care sunt documentele cerute pentru depunerea dosarului. “Rugamintea pe care am adresat-o şi care a fost prezenta şi în ghid, dar care este şi o cerere catre cei care depun aceste dosare, este de a fi primite dosare care sunt complete din punct de vedere al documentaţiei, pentru ca altfel nu vom rezolva problema. Daca se vor primi dosare incomplete, înseamna ca dosarul incomplet vine la Bucureşti, de la Bucureşti se reîntoarce la judetul respectiv. Deci la nivel local va trebui sa avem oameni care se uita foarte atent la aceste dosare şi transmit dosarul complet, pentru ca la Bucureşti sa poata fi emis certificatul, care la fel va fi transmis la judetul respectiv, pentru ca medic