Aglomeraţie mare la intrarea în sălile de spectacol din Sibiu. La multe reprezentaţii, bilete nu găsesc, iar lumea aşteaptă la uşă - poate, poate cineva renunţă sau întârzie.
Aşa s-a întâmplat la cele două spectacole ale trupei daneze Odin Teatret: "Odă progresului" şi "Închisoarea de oase", montate de Eugenio Barba, dar şi la producţiile "Întrebări" - un studiu teatral de Peter Brook, având-o protagonistă pe Miriam Goldschmidt; "Oedip rege" - creaţia trupei japoneze "Yamanote Jijosha" sau la "Faust"-ul lui Silviu Purcărete, foarte solicitat atât de invitaţii din străinătate, cât şi de spectatorii din România. La reprezentaţia cu "Vis" (protagonist Dan Puric), care a avut loc duminică seară la Casa de Cultură a Sindicatelor, lumea s-a călcat, efectiv, în picioare.
Iată cine supravieţuieşte pe timp de criză - Cultura; pentru că nu a fost răsfăţată nici în vremurile bune, ca o cenuşăreasă (căci bine îi mai stă cu acest nume).
Pentru oamenii de teatru, sunt destule revelaţii în Festivalul de la Sibiu. Aminteam în articolul din ziarul de ieri despre regizorul Eugenio Barba, fondatorul şcolii Internaţionale de Antropologie Teatrală, care a încântat asistenţa la o conferinţă specială, dialogând despre teatrul său special cu criticul George Banu.
Marele creator de teatru Peter Brook nu a putut veni acum în România, dar şi-a exprimat bucuria în scris că spectacolul său "Întrebări", care îi este "foarte drag", a putut fi văzut la Festivalul de la Sibiu, cu atât mai mult cu cât tema actualei ediţii este chiar "Întrebări". S-a pretat excelent, căci prin alegerea textelor şi prin interpretarea actriţei Miriam Goldschmidt se aduce "un omagiu artei de a formula întrebări" - o artă, după cum spune Brook, tămăduitoare pentru spirit.
A stârnit curiozitate spectacolul japonezilor "Oedip rege". Regizorul Masahiro Yasuda a consider