Adevărul Holding a decis ca site-urile ziarelor Adevărul şi Click să nu mai fie accesate gratuit. Sursa: LIBERTATEASursa: EVZ
1 /.
Informaţia, publicată iniţial pe paginademedia.ro, a fost confirmată de Peter Imre, pentru evz.ro.
Acesta a explicat că, aşa cum „nu există ciorbă pe gratis”, nici informaţia nu trebuie să fie pe gratis. Dacă site-urile de ştiri vor continua să ofere informaţii gratuite se va ajunge la o situaţie dezastruoasă a presei şi chiar la dificultatea de a plăti jurnaliştii, a spus Peter Imre, directorul Adevărul Holding.
El a mai subliniat că aşa cum orice produse, de la carnea de vită, până la ouă, costă, şi informaţia trebuie plătită.
CTP: Vor pierde cititori
„Nu cred că în acest moment, în România, o astfel de măsură poate avea succes", a declarat Cristian Tudor Popescu, precizând că oamenii s-au obişnuit cu informaţia gratuită, iar ceea ce nu vor găsi pe acest site, vor găsi pe altele.
„După părerea mea, această metodă nu va funcţiona. Din contră, vor pierde cititori", a mai spus acesta.
Informaţia prelucrată, o valoare care trebuie plătită
Claudiu Şerban, director general Editura Evenimentul şi Capital, a declarat că informaţia brută nu poate fi vândută pe termen scurt şi mediu, pe când informaţia prelucrată constituie o valoare, care, în mod firesc trebuie plătită.
„Informaţia poate fi asemănată cu florile de tei. Nu costă bani, în schimb ceaiul costă bani”, a spus acesta, precizând că există mai multe tipuri de public: unii care nu vor plăti niciodată informaţia şi alţii care sunt interesaţi şi foarte atenţi şi vor fi dispuşi să plătească pentru o plusvaloare. „Această plusvaloare poate să aducă nişte venituri”, consideră Claudiu Şerban, subliniind că ea vine din multe zone, cum ar fi acurateţea şi stilistica, dar şi modul în care informaţia este ambalată şi oferită, la care se adaugă acces