Cheltuielile totale nete de publicitate vor scadea cu inca 9% in Romania pana la sfarsitul anului, pana la 308 milioane de euro, estimeaza agentia Initiative Media in raportul anual Media Fact Book 2010, dat publicitatii miercuri. Potrivit raportului, publicitatea online va fi singurul mediu care va inregistra crestere anul acesta. Initiative apreciaza pentru anul acesta o scadere de 6% a cheltuielilor TV, de 25-30% pentru presa scrisa, de 10% pentru radio, de 15-20% pentru outdoor si o crestere de 10-15% a mediului online.
Potrivit estimarilor Initiative, cheltuielile totale media vor ajunge in 2010 la nivelul cheltuielilor TV din 2007 si se vor mentine sub nivelul cheltuielilor totale din 2006 (369 milioane de euro - 2006, 308 milioane euro - 2010).
Estimari Initiative Media 2010 vs. 2009:
TV - scadere de la 222 milioane euro la 209 milioane euroPrint - scadere de la 37 milioane euro la 27 milioane euroRadio - scadere de la 25 la 23 milioane euroOOH - scadere de la 42 la 35 milioane euroInternet/Cinema - crestere de la 13 la 14 milioane euro (cifre ce reprezinta strict cheltuieli media. Nota: Potrivit ultimului studiu IAB-PwC, anul trecut piata de publicitate online s-a ridicat la circa 15,4 milioane euro)
Octav Popescu, vicepresedinte Media&Digital - grupul Initiative/Lowe:
Dezvoltarea online la nivel global se simte si in Romania, unde publicul utilizeaza intens mediul digital. Cifrele nete, estimarile, studiile pot fi discutate, dar ceea ce este dincolo de orice dezbatere este ca acest mediu este in crestere. Lucru care s-a vazut si anul trecut cand digitalul a fost cel mai putin afectat de criza, in timp ce anul acesta ne asteptam sa fie singurul mediu care va cresteIn prima parte a acestui an optimismul din piata s-a tradus printr-o usoara crestere, dar una marginala - sub 3%. Dar inainte sa dam la tipar raportul au aparut