2009 a fost cu 10 milioane de euro mai "sărac" decât 2008. Sumele pe anul în curs nu vor depăşi 23 de milioane.
Potrivit studiului Media Fact Book, investiţiile nete în publicitatea radio au scăzut, anul trecut, la 25 de milioane de euro, faţă de cele 35 de milioane ale lui 2008. Cercetarea estimează, pentru 2010, o scădere a veniturilor totale până la 23 milioane. La fel ca în 2008, în 2009, Kiss FM a fost radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (32%), fiind urmat de Europa FM (19%), Radio 21 (14%) şi Radio ZU (14%).
Studiul precizează că piaţa de radio s-a caracterizat în 2009 prin lupta pentru supravieţuire, cauzată de situaţia economică: în 2009 şi în primul trimestru al lui 2010 funcţionează peste 600 de radiouri, faţă de cele 700 de staţii existente în 2008.
Cei care au investit cel mai mult în publicitatea radio anul trecut au fost companiile din categoria "Magazine, centre comerciale şi supermarketuri" (o creştere de 41% faţă de 2008). În general, investiţiile de pe piaţa radio au scăzut cu 18,8% în 2009, cele mai semnificative scăderi fiind în rândul dealerilor şi producătorilor auto (-58%).
Anul trecut, posturile de radio au continuat să piardă şi audienţă. Tendinţa descrescătoare este mai evidentă în Bucureşti, unde s-a înregistrat o scădere totală cu 7,6%. Totuşi, timpul mediu petrecut pentru a asculta radio a crescut, mai ales în zonele rurale şi urbane, cu 4 procente.
Studiul estimează şi o scădere a veniturilor din publicitatea radio în 2010. Deşi investiţiile rate card în primul trimestru al anului 2010 sunt mai mari cu 13,7% comparativ cu 2009, veniturile din publicitate sunt mai mici cu 13,6%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2008.
Studiul Media Fact Book 2010, lansat miercuri într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Iniţiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România