Florin Călinescu, Vacanţa Mare sau grupul Divertis au ţinut în anii trecuţi milioane de oameni cu ochii pe televizoare, performanţe pe care piaţa TV nu le mai poate atinge în prezent. Dacă în anii ’90 românii aveau câteva posturi TV, acum audienţa s-a fragmentat atât de mult, încât piaţa de media trebuie să se mulţumească cu „uşureii audienţelor“.
În urmă cu 20 de ani, o Românie trezită dintr-un somn de jumătate de secol încerca să digere libertatea. La fel ca vitrina unuia dintre multele buticuri „capitaliste", unde existau, „în consens", şi dresuri-plasă, şi Bonibon, şi lănţişoare de aur, ceea ce mult mai târziu avea să se numească showbiz autohton a testat, la început, o formulă bazată pe imitaţie, kitsch, dar şi inovaţie.
Ce seriale urmărea publicul în anii '90, pentru ce desene animate chiuleau cei mici de la şcoală, care erau melodiile ce nu lipseau de la nicio petrecere şi ce vedete lansa televiziunea, dar şi cum s-au transformat toate acestea timp de două decenii, aflaţi din serialul publicat în „Adevărul".
Imediat după Revoluţia din 1989, piaţa televiziunilor era săracă. Până în 1995, românii se mulţumeau cu postul public de televiziune, cel care aduna audienţe uriaşe. După această perioadă a urmat revoluţia TV, pornită de Pro TV, care a schimbat faţa divertismentului românesc.
Aşa au cunoscut românii grupul de comedie Divertis, acolo s-a auzit de „Chestiunea zilei" şi de Floooooorin Călinescuuuuu, iar mai apoi de Vacanţa Mare, trupă care a dat naştere faimosului Garcea. La fel de importante au fost şi emisiunea „Surprize, Surprize" a Andreei Marin şi chiar şi „Iartă-mă", a Ralucăi Moianu.
În 1999, Zâna Surprizelor începea o adevărată epopee a lacrimilor la postul naţional, care avea să dureze timp de nouă ani. În fiecare sâmbătă seara românii erau ţintuiţi în faţa micilor ecrane, trăind alături de invitaţi reîn