Piraeus Bank, subsidiara locala a grupului elen Piraeus care se remarca anii trecuti prin cresterile agresive pe creditare, mizeaza acum pe atragerea clientilor in agentii pentru operatiuni curente, ca sa isi rotunjeasca veniturile.
Piraeus Bank mizeaza anul acesta pe un profit mai mare decat cel de 17 milioane de euro obtinut in 2009, insa cresterea veniturilor se poate realiza in special in zona comisioanelor, in conditiile in care cererea de credite ramane foarte slaba, spune Catalin Parvu, directorul general executiv al bancii.
"Veniturile din comisioane reprezinta o rezerva foarte mare asupra careia vrem sa actionam. Comisioanele din operatiuni sau orice servicii prestate clientelei reprezinta venituri fara risc si sunt cele mai natural de dezvoltat. Dar trebuie sa crestem numarul de clienti si sa vindem cat mai multe produse si servicii celor existenti", spune Parvu. Piraeus are in portofoliu circa 300.000 de clienti, pe care ii serveste prin intermediul unei retele de 186 de unitati. Majoritatea unitatilor sunt noi, in conditiile in care extinderea masiva a prezentei teritoriale a inceput in anii 2005-2006.
Spre exemplu, Piraeus percepe un comision lunar de un leu pentru administrarea conturilor curente pentru persoane fizice, fata de 2,5 lei, in cazul BCR, cea mai mare banca locala. Grecii nu comisioneaza platile intrabancare, iar pentru platile interbancare aplica taxe cuprinse intre 5 si 20 de lei, in functie de valoare. La BCR, platile intrabancare realizate la ghiseu sunt comisioatae cu 3 pana la 9 lei, iar cele interbancare cu 4 pana la 10 lei.
Parvu noteaza ca in primul trimestru veniturile operationale realizate de Piraeus au urcat cu 14% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce cheltuielile operationale au coborat usor. Totusi, grecii nu au inchis unitati, in timp ce scaderea numarului de angajati cu 60 de