Dintre cele 160.000 de tichete valorice emise, numai 67.694 au fost autentificate, pe piaţa liberă existând peste 92.000 de vouchere. Doar Ministerul Mediului este în câştig, până acum, reuşind să scoată din uz 115.000 de hârburi. Importatorii auto n-au vândut decât 22.816 unităţi, iar previziunile sunt sumbre.
Succesul programului „Rabla 2010" poate fi trecut numai în dreptul Ministerului Mediului, nu şi al importatorilor auto. Din cele 114.764 de hârburi casate de români, numai 67.694 au fost transformate în maşini noi.
Anul trecut, prin programul „Rabla" au fost disponibile 60.000 de locuri, reuşind să fie transformate în maşini noi 32.327 de hârburi. Dacia, constructorul care a beneficiat cel mai mult de pe urma programului, a vândut anul trecut 18.000 de maşini. La începutul programului pe 2010, oficialii Dacia dădeau ca sigură comercializare a 20.000 de unităţi prin „Rabla".
Statisticile nu arată tocmai bine
În actualele condiţii de piaţă, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, se arată mult mai rezervat, şi spune că speră ca producătorul piteştean să reuşească să-şi atingă ţinta. „Rabla 2010" este un succes incontestabil, din punct de vedere al casărilor de maşini vechi", a declarat pentru Adevărul, Constantin Stroe.
El mai spune că, în situaţia precară actuală a pieţei auto româneşti, dacă nu ar fi existat programul „Rabla", în 2010, vânzările totale de automobile din România abia ar fi ajuns la 70.000-80.000 de unităţi. Cu ajutorul programului, Stroe spune că am putea ajunge la 100.000-110.000 de automobile vândute anul acesta în România.
„Nu putem avea pretenţia ca tot ce se vinde să se facă exclusiv prin acest program. Este dificil de să faci previziuni, în momentul de faţă", a mai declarat Constantin Stroe. Nicolae Sorescu, director de vânzări la Rădăcini Motors, dealer de Opel, Chevrolet, Suzuki şi Mazda, spune