Mihai Anghel, proprietarul grupului agricol Cerealcom Dolj, face primul pas spre piaţa externă cu Domeniul Coroanei Segarcea, marca de vin pe care o produce în Dolj, anul acesta fiind planificat exportul către Norvegia şi Orient.
"Investiţiile semnificative din 2004 pånă în prezent încep să producă, vinul capătă notorietate la nivel internaţional. În prezent, este foarte dificil să ajungi la export, pentru că ţările din Europa decid să nu mai încheie contracte cu noi producători, dar ne axăm spre Orient, unde consumul creşte constant cu 10%, iar piaţa este într-o continuă dezvoltare. În paralel, vom ieşi pe piaţa din Norvegia", a declarat pentru ZF Mihai Anghel, care a realizat anul trecut o cifră de afaceri totală de circa 85 mil. euro.
Investiţii de 30 de milioane de euro
În ultimii şase ani, Anghel a investit în plantaţie şi în crama Segarcea circa 30 de milioane de euro, potrivit propriilor informaţii. Cele 300 de hectare plantate cu viţă-de vie îi aduc omului de afaceri anual două milioane de sticle de vin, produsul fiind clasat pe segmentul superior.
"Cea mai mare cantitate de vin produsă la Segarcea merge către HORECA (în proporţie de 75%), restul fiind destinat magazinelor specializate şi reţelei de key-account. Sticla pleacă de la noi cu 15-25 lei, preţul incluzånd şi comisioanele distribuitorilor şi TVA", spune Anghel.
Asta înseamnă că anual încasările din vin ale Cramei Segarcea se ridică la 40 de milioane de lei (circa 10 mil. euro).
Intenţia producătorului este să renunţe la retailul modern pentru a se îndrepta spre pieţele emergente, nicidecum să mărească capacitatea de producţie special pentru noile contracte cu ţări din Europa sau Asia, mai ales că "un vin premium nu se face în cantităţi industriale".
Au replantat 200 de hectare
Crama deţinută de Mihai Anghel a făcut parte din Domeniile Regale ale Coroanei,