Numărul accidentelor cu maşini achiziţionate de companii în sistem de leasing operaţional este îngrijorător, fiecare maşină având aproximativ un accident pe an, iar "campionii" accidentelor sunt şoferii din industria farma, spune Arnault Leglaye, directorul general al companiei de leasing operaţional Arval.
"Fiecare maşină are câte un accident pe an. Deşi rata accidentelor a rămas stabilă în ultimii ani, de 100%, aceasta este îngrijorătoare. Nu este sustenabil nici pentru noi, nici pentru companiile de asigurări, nici pentru clienţii noştri", afirmă şeful Arval, companie membră a grupului francez BNP Paribas.
Arval estimează că va ajunge anul acesta la o flotă de 3.400 de autovehicule, faţă de 2.700 de la sfârşitul anului trecut. Principala problemă, susţine Leglaye, este faptul că unele firme de asigurări vând în continuare poliţe Casco fără franşiză (partea din pagubă suportată de asigurat în cazul producerii riscului). Pe de altă parte, şi clienţii insistă să cumpere poliţe fără franşiză, deşi acestea sunt mai scumpe, iar faptul că ar plăti ei înşişi o parte din pagubă în cazul unui accident i-ar determina să fie mai prudenţi.
"Angajaţilor nu prea le pasă, de obicei, de maşinile companiilor. Cu toate acestea, clienţii noştri cer în continuare franşiză zero. Este periculos, pentru că în acest fel nu sunt motivaţi să fie precauţi. Nu înţeleg de ce companiile de asigurări mai promovează produsele fără franşiză."
Asigurările auto sunt cea mai importantă linie de business pentru asigurători, dar le aduc şi multe pierderi din cauza numărului ridicat de accidente. "Cele mai multe accidente le fac clienţii din industria farma: aproximativ două accidente pe maşină, pe an. Pe de altă parte, cei mai precauţi şoferi sunt cei din domeniul serviciilor", explică directorul general al Arval.
Leasingul operaţional presupune plata unei sume fixe lunare