Eurodeputata PSD Daciana Sârbu, membră a Comisiei de mediu, sănătate publică şi siguranţă alimentară a Parlamentului European (ENVI), a interpelat vineri Comisia Europeană privind jucăriile vândute împreună cu produse fast-food pentru copii. Deputata europeană a întrebat CE dacă intenţionează să evalueze din punct de vedere etic sau al responsabilităţii sociale tehnicile de marketing având ca ţintă copiii, promovate de fast-food-uri.
"Unele fast-food-uri din Uniunea Europeana promovează consumul produselor lor de către copii, prin asocierea lor cu jucării. Copiii sunt tentaţi sa consume aceste produse din cauza atracţiei jucăriilor, dar este binecunoscut faptul că produsele alimentare tip fast-food consumate regulat, au efecte nocive asupra sănătăţii. In paralel cu eforturile de conştientizare a publicului european în legătură cu importanţa unui regim de viaţă sănătos, companiile care produc alimente fast-food desfăşoară campanii de marketing agresive la nivelul publicului-ţintă reprezentat de copii. Această categorie este una vulnerabilă, deoarece nu se află în situaţia de a lua decizii raţionale, bazate pe riscuri la adresa propriei sănătăţi, în privita opţiunilor alimentare. De cele mai multe ori copiii iau aceste decizii pe criterii emoţionale sau cu ajutorul unor stimulente oferite de companiile respective", se arată în întrebarea scrisă adresată CE.
"Printre efectele negative ale consumului frecvent de produse tip fast-food asupra organismului uman se număra: obezitatea, care la rândul ei este cauza principală a unor maladii cronice foarte grave (diabetul de tip II, boli cardiovasculare, hipertensiune arteriala, unele forme de cancer), creşterea nivelului colesterolului, boli de ficat si stomac, constipaţie, probleme dentare, anomalii endocrine şi senzaţie de oboseală. Recent, în Silicon Valley s-a propus o lege care să interzică vânzarea de a