Cea mai mare investiţie de la zero din sectorul construcţiilor de după '90, fabrica de sticlă de Călăraşi realizată de grupul francez Saint-Gobain, cu afaceri anuale de 37,7 mld. euro, va fi extinsă în următorii ani, targetul colosului francez fiind ca pe termen mediu platforma să devină una dintre cele mai importante centre de producţie ale grupului francez în Europa.
Francezii nu au dorit să facă publice investiţiile din următorii ani, însă au declarat că vor continua dezvoltarea unităţii de producţie de la Călăraşi. După investiţii de 130 mil. euro în ultimii patru ani, Saint-Gobain va mai aloca anul acesta încă 6 mil. euro pentru construirea unei linii de producţie a sticlei laminate, iar extinderea fabricii nu se va opri aici.
"Planurile companiei pe termen scurt şi mediu vizează pe de o parte consolidarea poziţiei pe piaţa naţională, iar pe de altă parte dezvoltarea în continuare a platformei din Călăraşi ca un centru european de producţie al Saint-Gobain Glass, extinderea operaţiunilor şi atacarea poziţiei de lider pe întreaga regiune", a declarat Ovidiu Păscuţiu, directorul general al Saint-Gobain Glass România.
Fabrica întinsă pe o suparafaţă de 80 de hectare a ajuns în trei ani de zile să producă de la simpla sticlă float (pentru construcţii) până la cele cu control solar (care controlează aportul de căldură) sau emisivitate redusă (reflectă razele soarelui în afara clădirii). Francezii exportă deja circa 30% din producţia de la Călăraşi în ţări precum Serbia, Bulgaria, Moldova, Grecia sau Turcia, dar şi în Egipt sau Liban.
Pornesc investiţii de 6 mil. euro
Planurile pentru construirea unei fabrici la Călăraşi au fost făcute publice încă din toamna lui 2004, iar trei ani mai târziu era finalizată prima investiţie de 100 mil. euro în producţia de sticlă float (pentru construcţii), ulterior fiind majorată cu încă 30 mil. e