Generatia X vede doar functionalul din Internet, generatia 1.0 il combina cu o viata sociala “offline”, iar generatia 2.0 e dependenta de online, arata un studiu al eResearch, prezentat la evenimentul Marketing360.
Studiul ii imparte pe consumatorii de online in trei generatii: adolescentii de 14-18 ani (generatia 2.0), tinerii de 19-24 de ani (generatia 1.0) si adultii de 35-44 de ani (generatia X). Studiul a fost realizat pe baza unor forumuri de discutii online si a unor focus grupuri, tot pe Internet.
Ca si caracteristici generale, generatia X a trait in comunism, iar valorile dupa care se ghideaza sunt familia si cariera.
Generatia 1.0 s-a nascut intre anii 1980-1990. Sunt tineri curiosi, informati si preocupati de cariera. Familia si prietenii ocupa locuri importante in vietile lor, sunt obisnuiti sa comunice si au acces la informatii. Cu toate acestea, se considera o generatie experimentala, care a fost “sacrificata” in experimentele sociale si politice din Romania post-comunista. Multi dintre ei vor sa emigreze sau au devenit nepasatori la ceea ce se intampla in jurul lor.
Adolescentii din generatia 2.0 sunt “digital natives”, au crescut cu un calculator in casa si reprezinta esenta consumatorului digital roman. Petrec mult timp online, unde comunica, se joaca, asculta muzica sau se uita la filme. Este o generatie plictisita, potrivit studiului. Rutina zilnica ii plictiseste, au o viata "mult prea obisnuita". De obicei merg la scoala, dupa care se intorc acasa si stau pe net. Spre deosebire de generatia 1.0, care iese constant cu prietenii si refuza sa-si faca prieteni pe net pentru ca nu au incredere in ei, adolescentii sunt foarte deschisi la a-si crea si a intretine relatii de prietenie pe Internet.
Generatia 2.0 se considera privilegiata. Adolescentii cred despre parintii lor ca au “principii comuniste”, care inca mai pot