Potrivit datelor ACEA, în primele cinci luni ţara noastră a avut un declin de 49% faţă de perioada similară a anului trecut
Ceva mai bine stă Ungaria, cu 46,4 la sută mai puţine maşini noi înmatriculate, şi Bulgaria cu - 45,4%
Deşi Grecia a înmatriculat luna trecută cu 54,1% mai puţine autoturisme decât în mai 2009, în primele cinci luni ale lui 2010 a scăzut cu numai 6,5%
Dacă, în primele luni ale anului, criza financiară nu a fost prea puternic resimţită în statele Uniunii Europene, luna trecută lucrurile s-au schimbat, acest lucru reflectându-se şi în numărul de înmatriculări de maşini noi. Potrivit unui comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cea mai mare scădere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi s-a înregistrat luna trecută în Grecia, cu - 54,1%, urmată de Slovacia, cu -41,8% şi de Bulgaria, cu - 40,6%, în timp ce în România numărul de înmatriculări de maşini noi s-a diminuat cu 24,6%. Per total, lucrurile stau însă mult mai rău: la capitolul înmatriculări noi în primele cinci luni ale anului, cea mai drastică scădere s-a înregistrat în România, cu 49%, în timp ce în Bulgaria s-au înmatriculat cu 45,4% mai puţine maşini noi, în Grecia numărul de înmatriculări noi scăzând faţă de perioada similară a anului trecut cu doar 6,5%. Amprenta crizei financiare pare să se fi pus, surprinzător, şi pe vecinii noştri unguri, care, în primele cinci luni ale anului, au înmatriculat cu 46,4% mai puţine maşini decât în 2009, scăderea fiind chiar mai mare decât cea a bulgarilor.
Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 28 de state europene - 25 din UE (fără Cipru şi Malta) şi trei state EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia.
Piaţa din Germania, scădere de 35,1 procente în mai
Pe de altă parte, pe măsură ce efectele programelor de tip Rabla s-au diminuat, la nivelul ţărilor di