Nu ştiu dacă prăpastia care stă în faţa industriei auto va mai permite astfel de energii creative într-o lume tot mai preocupată de întoarcerea la simplitate, însă ştiu că noul Ford Fiesta e una dintre cele mai vesele maşini din plutonul urban. E ca o ştrengăriţă care îşi poartă ovalul albastru drept piercing, în drum spre club. Rămâi însă vesel şi după ce o conduci? E de încredere?
Suspensii tari, motorizare adecvată
Prima senzaţie nu a fost tocmai plăcută, maşina simţind destul de tare cam toate denivelările de pe asfalt, ceea ce în Bucureştiul plin de gropi e o problemă. Mersul pe piatra cubică poate fi asemuit cu o penitenţă; în plus, la plecarea de pe loc mă aşteptam ca motorul diesel de 1.6 litri 90 CP să aibă mai multă vioiciune.
Culmea e că la drum lung aceste neajunsuri dispar, Fiesta găsind destule resurse pentru a executa depăşirile rapid şi fără stress. Cele 11.9 secunde pentru a atinge 100km/h nu vor înduioşa pe nimeni, dar pentru clasa din care face parte sunt suficiente, iar la viteze de autostradă Fiesta stă bine pe şosea, în ciuda salturilor pe care le face la rosturile podurilor.
În plus, se încadrează elegant în viraje şi rămâne pe trasa aleasă fără să te oblige la corecţii din volan, iar etajarea inteligentă a cutiei de viteze îţi permite să te joci fericit pe serpentine, indiferent că urci rampe abrupte sau că o ţii în frână de motor la coborîre. Direcţia e cam tăcută, dar dacă o tragi un pic de limbă vei afla şi pe unde ai puse roţile, în cele din urmă. Vizibilitatea laterală putea fi însă mai bună iar bordul deschis la culoare se reflectă obositor în parbriz.
Interior de calitate, tineresc
Am apreciat calitatea materialelor din habitaclu, aici Fiesta înregistrând un salt imens în privinţa plasticului moale de pe bord şi a tapiţeriei. Designul este avangardist, tineresc, rafinat, iar gadgeturile din dota