Producătorul de materiale de construcţii Deutek, deţinut de fondul american de investiţii Advent International, afirmă că în prezent toţi consumatorii, inclusiv cei angajaţi la sectorul privat, trec "printr-un moment psihologic delicat", care este mult mai grav decât măsurile de reduceri salariale şi pensii.
Compania, unul dintre principalii cinci producători de lacuri şi vopsele, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 126,1 mil. lei (29,8 mil. euro), în creştere cu 5% în lei faţă de 2008 şi estimează pentru anul acesta o majorare uşoară numai dacă momentul psihologic actual va trece repede astfel încât semestrul doi să nu aducă o prăbuşire a consumului.
"Este greu să ceri unui consumator agresat zilnic de comparaţii cu situaţia Greciei şi risc de alegeri anticipate să ia orice decizii cu impact mare în bugetul său. Într-un astfel de cadru până şi o decizie de minimă renovare a apartamentului capătă conotaţii de investiţie majoră. Îmi doresc să trecem curând de acest moment psihologic ca să putem înfrunta reculul adus de salariile reduse", a declarat pentru ZF Adrian Ion, directorul de marketing al Deutek.
Compania realizează 80% din venituri din vânzarea de lacuri şi vopsele (mărcile Oskar şi Danke!), în timp ce restul de 20% este reprezentat de gleturi, adezivi şi mortare (marca Bauleiter).
Proiectele de renovare au salvat consumul
Cele mai mari vânzări pe piaţa de lacuri şi vopsele, dar şi pe cea de adezivi sunt realizate de proiectele de renovare, după ce piaţa imobiliară s-a prăbuşit anul trecut, iar investiţiile mari s-au diminuat puternic. Piaţa de lacuri şi vopsele decorative a scăzut anul trecut cu circa 25%, până la 150 mil. euro, potrivit estimărilor Deutek, din cauza scăderii dramatice a numărului de şantiere noi, mai ales în a doua parte a anului. O revenire a pieţei pe creşter