În Adunarea Generală a membrilor Departamenului pentru Studii de Audienţă, desfăşurată săptămâna trecută, a fost stabilită schimbarea metodei de culegere a datelor pentru SNA FOCUS (Studiul Naţional de Audienţă): trecerea de la metoda PAPI (Paper&Pencil Interview) la metoda CAPI (Computer Assisted Personal Interview) de colectare a datelor.
Standarde înalte de calitate
Metoda CAPI presupune realizarea chestionarului SNA cu ajutorul calculatorului, prin înregistrarea răspunsurilor direct în baze de date, prin prezentarea întrebărilor, a variantelor de răspuns şi a materialelor ajutătoare direct pe ecranul calculatorului.
Principalele aspecte analizate pe parcursul auditului au fost: universul de referinţă al studiului, modalitatea de eşantionare, activitatea de teren, procedura de ponderare a rezultatelor, designul chestionarului şi lista titlurilor studiată, metoda utilizată pentru măsurarea audienţei, condiţiile de publicare a rezultatelor, modalitatea de prelucrare a rezultatelor, rezultatele studiului. Totodată a fost prezentat şi raportul auditului realizat asupra metodologiei SNA FOCUS de către auditorul independent, Jean Pascal Robiefroid.
„Concluzia auditului a fost că SNA FOCUS respectă cele mai înalte standarde metodologice utilizate la nivel internaţional în domeniul cercetării de media, parametrii studiului depăşind sub aspectul calităţii, în multe privinţe, practicile internaţionale comune", anunţă comunicatul emis de Biroul Român de Audit al Tirajelor.