Un automobil cu propulsie electrică de depreciază foarte repede în perioada de exploatare. Mai exact, cu 90% în cinci ani de folosinţă. Mai ceva ca străbunicul lui Dacia Duster, Aro 244. La care mai pui că nici preţul nu este chiar pentru orice buzunar. De obicei, o compactă electrică, din clasa Golf, costă cu vreo 10.000-15.000 de euro mai mult.
Conform unei analize a companiei britanice Glass’s, maşinile electrice nu trebuie vândute precum cele clasice. În caz contrar, acestea îşi pierd până la 90% din valoarea iniţială în primii 5 ani.
Ghidul britanic auto Glass’s, specializat în analiza valorii de revânzare a maşinilor noi, susţine că maşinile electrice vor suferi deprecieri serioase dacă producătorii acestui tip de maşini nu vor lua măsuri care să limiteze acest lucru.
Leasing-ul, o posibilă salvare
Conform directorului britanicilor, Andy Carroll, printre măsurile pe care ar trebui să le ia constructorii care se aruncă în acest segment sunt scoaterea pe piaţă în regim de leasing a maşinilor şi bateriilor şi garanţii speciale care să acopere scăderea bruscă.
“Dacă nu se va întâmpla asta, o maşină electrică clasică va reţine doar 10% din valoarea sa iniţială după cinci ani de utilizare”, conchide Carroll. O maşină nouă pe combustibil clasic reţine în medie 25% din valoarea sa iniţială.
Bateria,”călcâiul lui Ahile”
Una dintre problemele pe care le vor avea cei care vor dori să-şi vândă maşina electrică achiziţionată cu cinci ani înainte va fi reprezentată de faptul că bateriile au un ciclu de viaţă de opt ani, înlocuirea acestora costându-l pe posesor circa 10.000 de euro.
Oficialii Glass’s dau ca exemplu Nissan Leaf, primul model electric al companiei nipone, care după 5 ani ar urma să coste sub 4.000 de euro, adică circa 10% din valoarea iniţială a maşinii.
Pentru a contracara această pantă abruptă