Din dorinţa de afirmare, unele branduri au încercat să-şi „faulteze“ competiţia la Cupa Mondială FIFA 2010. Reprezentanţii unei companii olandeze de bere au trimis la un meci de fotbal o armată de fete cu rochiţe portocalii, pentru a se „remarca“ în faţa mărcii Budweiser.
În Africa de Sud, lupta de pe terenul de fotbal nu se duce doar între jucători ci şi între mărcile care vor să obţină mai multă expunere, iar acest „război" se poartă pe sume importante de bani. Unele dintre „lupte" au început chiar cu multe luni înainte de debutul campionatului.
Astfel, compania de produse sportive Nike a achiziţionat producătorul de echipamente sportive Umbro, un sponsor tradiţional al Naţionalei Angliei. Nike a făcut această mişcare pentru a câştiga teren în competiţia cu Adidas. Adidas, pe lângă faptul că este partener la Cupa Mondială FIFA 2010, mai este şi sponsor oficial pentru 12 din cele 32 de echipe prezente în marea competiţie.
Şi Puma a devenit un jucător serios la Mondiale, cheltuind anual 30 de milioane de euro, potrivit publicaţiei „New York Times", care citează compania de cercetare Sport+Market. Aceeaşi sursă mai arată că Nike şi Umbro au împreună un buget anual de 104 milioane de euro, iar Adidas 85 de milioane de euro.
Un război de cacao
„Lupta" dintre branduri a continuat şi în timpul meciurilor de fotbal. Săptămâna trecută a fost declanşat un scandal de către marca de bere olandeză Bavaria, care a trimis în tribune un grup de tinere îmbrăcate în costume de culoare portocalie, create chiar de către producător. Acest lucru s-a întâmplat în condiţiile în care sponsorul oficial al evenimentului este o altă marcă de bere: Budweiser. Femeile au fost scoase de pe stadion pentru că FIFA a considerat că respectivele costume fac parte dintr-o campanie de marketing.
Şi producătorii de dulciuri Nestlé şi Mars duc un război „al ciocolatei".