Protejarea proprietăţii şi a persoanelor reprezintă principala activitate a unui agent de pază, care trebuie să dovedească mobilitate şi atenţie distributivă.
Pentru a putea ocupa acest tip de post, o persoană trebuie să îndeplinească anumite condiţii, conform Legii nr. 333/2003, care precizează că viitorul agent trebuie să aibă peste 18 ani, să nu deţină antecedente penale pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie şi să aibă atestat profesional. Pe lângă acestea, angajatorii din domeniu pun şi alte condiţii. „Candidatul ideal pentru un post de agent de securitate trebuie să aibă disponibilitate de a lucra în ture de zi şi de noapte, să aibă o conduită adecvată în relaţiile cu clienţii, cu publicul şi cu angajaţii companiei, să aibă spirit de observaţie, rezistenţă şi să fie serios, integru şi responsabil", susţine Alice Tirsea, directorul general GS4.
Ioana Marinescu, asistent director general Securitas Services, adaugă că agentul trebuie să aibă între 21 de ani şi maximul vârstei de pensionare, serviciul militar satisfăcut, cdar şi minimum un an experienţă de muncă, de preferat în acelaşi domeniu.
Atestat de calificare
Angajarea pe un post de agent de pază, conform legii, se face pe baza atestatului eliberat de poliţie, a certificatului de absolvire a cursului de calificare profesională, a cazierului juridic şi, după caz, a avizului pentru portarmă. Calificarea poate fi luată în urma absolvirii cursurilor organizate de către agenţiile de ocupare a forţei de muncă locale. În luna iunie, conform datelor ANOFM, aproape 300 de persoane urmau să termine aceste cursuri.
Ca alternativă, furnizorii privaţi, contra unei sume cuprinse între 280 şi 360 de lei, oferă cursuri de agent de pază. „Persoanele care se înscriu trebuie să aibă peste 18 ani, dar se pot înscrie chiar şi pensionari, condiţia este să aibă minim