Suntem asiguraţi că, deşi suntem într-un an de criză, litoralul de sud este pregătit la maximum să facă faţă valului de turişti care - eventual - ar alege această destinaţie pentru a-şi petrece concediile. Realitatea de pe „teren" este, însă, cu totul alta. Unele staţiuni sunt cu totul neprimitoare, în altele hotelierii se bat de muscă, numărul turiştilor fiind cu mult sub aşteptări şi, în plus, serviciile sunt la limita execrabilului.
Calvarul turistului care, întâmplător, a ales să nu-şi continue drumul către Vama Veche şi, apoi, către vecinii bulgari, începe chiar din gara Mangalia. Către staţiuni, numărul microbuzelor este destul de redus, patronii făcându-şi socoteala că, decât să suplimenteze numărul autovehiculelor, riscând să circule goale, mai bine să mărească intervalul de timp în care sosesc în staţii.
La un prim calcul, ai spune că, pe lângă cei 16 călători care ar trebui, potrivit legii, să urce într-un astfel de microbuz, nu ar mai putea intra mai mult de alţi 5-6. Greşit. Şoferul reuşeşte, cu urlete şi strigături, să urce cel puţin 35 de persoane, unele „prin faţă", altele prin zona bagajelor. Cui nu-i convine şi îndrăzneşte să comenteze că pentru cei 3 lei, turiştii ar trebui să aibă şi ceva condiţii, se alege cu un „Ce aveţi, doamnă? Poate pentru dumneavoastră este vară şi aveţi concediu. Noi suntem la muncă şi nu ne plângem...".
Ofertele din Olimp: canalizări neastupate şi hoteluri închise
Dacă la capitolul transport în comun, turistul îşi blestemă zilele şi decizia de a opta pentru România şi nu Bulgaria sau Turcia, acesta trebuie să ştie că e o adevărată aventură şi alegerea staţiunii în care să îşi petreacă concediul. În timp ce unii hotelieri şi-au deschis unităţile de ceva vreme - mulţi chiar de la 1 mai - alţii au renunţat să facă acest lucru. Aşa se face că, în Olimp, Venus sau Saturn, hotelurile de una sau două ste