Uneori însă apare câte un model de clasă mică suficient de îndrăzneţ pentru a te pune cel puţin pe gânduri: şi garda la sol mare, şi suspensii ranforsate, ba chiar şi tracţiune integrală... Un pachet pregătit pentru cei care nu vor să se chinuie în traficul urban, dar care vor să-şi petreacă weekendurile în afara oraşului, de ce nu chiar pe coclauri.
Am testat cea mai vestită maşină din această nişă a crossoverelor tot-teren de clasă mică: Suzuki SX4, atât în versiunea SX4 2.0 DDIS GS 4WD (de top), cât şi motorizarea de 1.6 benzină, cuplată cu o cutie de viteze automată în patru trepte. Şi pentru că nu îmi propusesem să fiu cuminte, le-am luat şi le-am dus atât pe asfaltul de oraş, cât şi pe DN-uri şi prin pădurile din jurul Capitalei. Rezultatul?
Confortabil în oraş, competent pe drumuri de ţară
Diferenţele dintre modelele Suzuki SX4 DDIS 4WD şi SX4 AT 2WD sunt semnificative, atât pe asfalt cât şi în teren accidentat. De aceea, ele se vor adresa unui public diferit, în funcţie de lucrurile care sunt mai importante pentru fiecare.
Modelul 4WD este mai înalt, cu o gardă la sol de 190mm care îi permite să treacă mai uşor peste denivelări şi să avanseze cu tupeu prin şleaurile drumurilor de ţara. Deşi 100km/h se prind în 11.2 secunde, comportamentul maşinii de 135CP este foarte plăcut atât în oraş, acolo unde plecările de pe loc se fac rapid, cât şi în depăşirile pe şosea, unde ai ajutor preţios din partea cuplului motor şi a unei cutii de viteze manuale foarte bine etajata. Garda la sol mai înaltă înseamnă însă în acelaşi timp şi un ruliu mai pronunţat, precum şi o senzaţie de ţopăială peste denivelările mai mari abordate cu forţă.
Pe de altă parte, modelul 1.6 AT 2WD excelează la capitolul confort în utilizare. Deşi este semnificativ mai lent (12.3 secunde 0-100km/h) iar cutia de viteze trebuie convinsă